KesU:n toimintaa

Pesäpallo

KesU:lla on sekä junioritoimintaa että miesten pesäpalloa. C-pojat (kuvassa D-poikaikäisinä vuonna 2014) pelaavat aluesarjan pelisarjassa. Sarjat pelataan touko-syyskuussa pääosin turnauksina (2-3 ottelua/joukkue/ turnaus), mutta osa myös yksittäisinä peleinä.

Miesten joukkue pelaa maakuntasarjan Itälohkossa (Karjala/Savo)

Kotiottelut pelataan Kesälahden Horkkanotkon urheilukentällä, Sortolammentie 1.

Tuloksia: http://www.pesis.fi

Pesäpallojaoston toiminnasta vastaavat Hannu p. 0400 342561 ja Keijo Pekkinen p. 041 5061028.

Melonta

Kesälahden Urheilijoihin kuuluu myös virkeä melontajaosto.

Melojat järjestävät kesäisin melontakursseja, yhteismelontoja, ympärimelonta- ja soututapahtumia.

Melojien ' kotisatama' on melontajaoston kajakkivaja, Karjalan Kievarin lähistöllä.

Talvikaudella harjoitellaan Kiteen Vespelissä.

Lisätietoja: Esa Rahunen p. 040 7182078, eee.rahunen@kolumbus.fi ja Päivi Pennanen p.0400 747349, paivi.pennanen@suomi24.fi

Nuori Suomi

Nuori Suomi –ohjelman päämääränä on, että jokainen lapsi ja nuori liikkuisi riittävästi päivittäin ja että jokaiselle halukkaalle tytölle ja pojalle olisi tarjolla innostavia ja kehittäviä mahdollisuuksia harrastaa liikuntaa ja urheilua. Nuori Suomi on Suomen Liikunnan ja Urheilun jäsenjärjestö.

Kesälahdella Nuori Suomi järjestää liikuntatoimintaa 6-16-vuotiaille tytöille ja pojille. Ryhmät kokoontuvat kerran viikossa (tunti kerrallaan) joko Kesälahden koulun Puruvesi-rakennuksen liikuntasalissa tai seurantalolla. Osallistuminen on maksutonta. Seuralla ei ole omia vakuutuksia.

Lisätietoja: Sirkka Heinonen, p. 050 5506485, myös ohjaamisesta kiinnostuneet.

Kuntourheilu

Voimanosto

Voimanostolla on Kesälahdella pitkät ja menestyksekkäät perinteet. Tällä hetkellä SM-tasolla kilpailee kaksi kesälahtelaista voimanostajaa. Voimanoston Grand Old Man on Tapani Pulkkinen, joka on kilpaillut menestyksekkäästi myös kansainvälisellä tasolla ja jatkaa edelleen kilpailemista M70-sarjassa.

Lisätietoja Jarmo Putkonen, p. 0500 778898

Lentopallo

Lentopallomiehet kokoontuvat kaksi kertaa viikossa Kesälahden koulun Puruvesi-rakennuksen liikuntasaliin pelaamaan.

Myös lentopallonaiset kokoontuivat pelaamaan kerran viikossa samaan Puruvesi-rakennuksen liikuntasaliin.

Lisätietoja: Pekka Valtonen, p. 0400 280087

Hiihto- ja suunnistus

Hiihto- ja suunnistusjaos on ollut mukana Kesälahden luonto- ja kulttuurireitti- ja kiintorastihankkeen toteuttamisessa kirkonkylän maastoon. Talkoilla on esimerkiksi raivattu reittejä, tehty opasteita, merkitty reittejä ja rasteja maastoon ja suunniteltu opastaulujen sisältöä. Luonto- ja kulttuurireittivaihtoehtoja on useita ja Pitkälammin harjulenkiltä löytyy myös upouusi laavu. Kiintorastit ovat Sortolammin ja Pitkälammin välisessä maastossa.

Reitistö- ja karttahanke on toteutettu eri järjestöjen yhteistyönä.

Karttoja saa Kesälahti-talon yhteispalvelupisteestä ma-pe klo 9-15 ja kesällä myös Sovintolan matkailuneuvonnasta, Pyhäjärventie 8, Kesälahti. Printattavat kartat löytyvät myös Hyödyllisiä linkkejä -kohdasta.

Keski-Karjalan Rasti järjestää iltasuunnistuksia myös Kesälahdella.

Muu vapaa-aikatoiminta

Rajavaaran lava

Kesälahden Urheilijat omistavat tanssilavan, joka on ollut yli 50 vuotta tanssijoiden suosiossa.

Lava sijaitsee aivan 6-tien tuntumassa, entisen Kesälahden puolella, lähellä Kiteen ja Parikkalan rajaa. Rajavaaran tienviitta on hyvä maamerkki, josta kannattaa kääntyä tanssin pyörteisiin. Lavan osoite on Pohjukanmäentie 2 (Rajavaarantien ja Myllyjoentien risteys), 59800 Kesälahti. Puhelinta lavalle ei ole.

Tanssimaan pääsee kesätiistaisin alkaen juhannuksen jälkeiseltä viikolta (28.6.2016) klo 20.00- 00.30 aina elokuun puoliväliin saakka (16.8.2016).

Lavalla on kahvio ja makkaranmyyntikoju, mutta ei anniskeluoikeuksia.

Rajavaaran lavan toiminnasta vastaa Keijo Pekkinen p. 041 5061028.

Tervetuloa viettämään unohtumatonta tanssi-iltaa Rajavaaran perinteiselle lavalle taas ensi kesänä.

Bingo

Syys-talvikaudella voi kokeilla onneaan Kesälahden Urheilijoiden bingossa, jota pyöritetään talkoovoimin. Päävoitto on joka peli-iltana 400 euroa ja myös pienenpiä voittoja kannattaa tavoitella.

Bingoa pelataan Kesälahden seurantalolla syyskuun alusta kesäkuun puoleen väliin aina torstaisin klo 19.00 -21.00, osoitteessa Ratsumestarintie 26, 59800 Kesälahti.

Bingovastaava on Esko Heinonen p. 040 7626886

Tervetuloa viettämään jännittäviä peli-iltoja!